субота, 7. јун 2014.

Cvat lipe na Balkanu.....retrogradni Merkur u Raku i priča o titulama, PORODICI...uspomenama....

U vreme retrogradnog Merkura..... nostalgija (povratak, prošlost)....
O čemu razmišlja i o čemu će razmišljati Merkur ovih dana.... o porodici, o roditeljima, o prošlosti...o ljubavi, brakovima...

"Sve sretne porodice nalik su jedna na drugu, 
svaka nesretna, nesretna je na svoj način." 
(Lav Nikolajevič Tolstoj)

Sve oko nas može se menjati i promeniti ali priča o našim porodicama je uvek tu....naše poreklo, naši koreni... genetski kod. Ne biramo porodicu, prosto ona je izabrala nas... Neko se zavoleo i iz te ljubavi rođeni smo mi... 



Ovih dana se puno priča i piše o nekim titulama.... 
Titula kao merilo znanja!!!... Od svih mogućih titula akademske su danas izgleda vrlo bitne.... Ono titule su uvek i bile bitne... ne bi li se ustanovio položaj nekog pojedinca u nekoj društvenoj hijerarhiji....Pored onih naslednih (ne može svako biti car, kralj, knez...) danas su naučne, akademske titule postale stvar prestiža... Gde je tu znanje ....trebalo bi u tituli....Ako imamo hiperprodukciju titula.... da li to znači da nam je znanje na zavidnom nivou... Uh.....ne znam. Znanje je bar što se mene tiče ideal, cilj.....nečija nasušna potreba. Imam utisak da ipak nije tako.. Izgleda da je kao i sve ostalo i znanje (čast izuzetcima) postalo nešto drugo, izgleda da je znanje u službi politike i političke iskrivljene slike stvarnosti.... Gde se nalazi obrazovanje danas? Sigurno ne na zavidnom nivou...
Kakve veze ima sve ovo sa porodicom..... ima, jer porodica je onaj najvažniji deo društva...tu sve počinje i tu se sve završava.....

U vreme retrogradnog Merkura u Raku mnogi će se zamisliti na temu nekih vrednosti.... vrednosti i značaja porodice...Porodica je u krizi sudeći prema svemu što nam se događa....


Gde su ona
porodična okupljanja na nedeljnom ručku...maminom ili bakinom....kada je jedini telefon bio onaj u predsoblju obično negde blizu ulaza :-)).... Gde su puna dvorišta dece....koja se igraju žmurke, "trule kobile", "neka bije, neka bije" "jerječkinje-barjačkinje", "školice", lastiš, klikera...:-). Kažu da vlada "bela kuga". Mi rođeni šezdeset i neke pamtimo te igre....ja se sećam i trešnje i kestena u dvorištu kuće na Voždovcu gde sam odrasla i sećam se da je to drvo imalo veliku ulogu u mom odrastanju.... ponekad je ta trešnja bila moj spas :-))), moji roditelji znaju zašto :-)).
Sećam se i garderobe iz tog perioda jer sam jako volela kako se oblačila moja majka.... sve je bilo veselo, šareno, potpetice viskoke a od šminke jedino karmin... Sećam se prvog TV prijemnika i prvog Fiće.... Hipi pokreta, nekih ratova koji su tada bili daleko od nas.... prvih koraka čoveka na Mesecu... Tek kasnije sam čula za Dorse, Bitlse, Pink Floid, Dženis Džoplin... Vesele 70 te su to i bile vesele... Dobili smo i drugi kanal na TV ... i nisu nam falili ostalih 99 koliko ih sada ima.. stigla je i boja....svet je izgledao lepši... I tek da se zna treći kanal je stigao 1989. Ja sam iz kuće prešla u stan daleke 1976.....i učestvovala u sređivanju obale Novog Beograda mog novog prebivališta :-)) .... Prelazila most svaki dan jer nisam htela da menjam školu i društvo.....Išla (bežala) na koncerte Bijelog Dugmeta.... Po čizme se išlo u Trst.... na more od Ulcinja pa opet do Trsta :-)))... tako je voleo moj tata....Strelac inače :-)). I mama je Strelac tako da smo mi imali uvek spremne kofere.....

Nas rođene 60 i neke svako jutro je budio Duško Radović:

Mlade vaspitačice u beogradskim obdaništima pričaće deci i ovog jutra bajke. 
To su setne priče o tome – šta se stalno dešava princezama, a nikad vaspitačicama.


Ljubi ga majka.....:-**



Jako rano ja sam dobila svoju malu porodicu tako da su za mene i 80te bile vesele.....kako i ne bi kada sam dobila mog sina .....koga sam posle jednog kultnog domaćeg filma prozvala "ljubi ga majka" :-))). Ta porodica se raspala tužnih 90tih....:-((......ostala je ona prva koja je uvek bila tu za mene....
Statistike kažu da je više razvoda nego brakova.....Ja se u svojoj praksi često susrećem sa pričama koje ili vode u razvod ili su već davno pregurali tu psihološki vrlo tešku životnu promenu.... I danas deca žive na relaciji jedna porodica druga porodica.....Sud najčešće u saradnji sa ostalim službama uglavnom odlučuje šta je u "interesu deteta"... a porodice se raspadaju.....
I ostaju sećanja.....neko se seća samo lepih stvari......neko prosto ne može sve i da hoće.....

I sada u vreme retrogradnog Merkura možemo se pitati kuda ide savremena porodica...

Duško Radović je rekao i ovo:

Volite svoju decu i kad su kriva, jer će ih život kažnjavati i kad nisu.

Ako vam ne ide škola, udajte se. Ako ne možete da nađete posao, rodite dete. 
Manji problemi se uspešno rešavaju većim.


Zdrava porodica zdrava deca.....tako to obično ide.... Deca postaju ljudi prave svoje porodice.... Negde između je i sve ostalo... vaspitanje, obrazovanje, buduća profesija, zanimanje.....Da bi došli do doktorske titule (nekada je bilo tako) potrebno je najmanje 20 godina učenja.....a mi imamo nikada mlađe doktore nauka....




Kažu da porodicu čine rodbinski povezane osobe koje žive pod istim krovom...otac, majka, deca....
Stvorena iz biolške potrebe
....ono sretnu se dvoje ljudi, zavole i rode se deca.....
Tu su negde i društveni uticaji....ekonomski, politički. Ima i psihologije naravno :-))....I takva porodica se vemenom menjala.... Kroz istoriju došli smo do "male savremene porodice".... Koliko je industrijska revolucija uticala na pojavu ove male savremene porodice je za neku drugu stručniju analizu.... ali očigledno je da je patrijahlna porodica odavno u raspadanju.... Da li je to dobro ili nije i to je za neku stručniju analizu....možda za nekog budućeg doktora nauke..... Ono što je izvesno je da se demokratija uvukla i u porodicu....


Nije ovo žal za prošlim vremenima....
Ja bih da se vratim na emotivni aspekt stvaranja porodice......i na sećanja na neku drugačiju porodicu...Nije ovo žal za nekim prošlim vremenima...ako je i žal onda je žal za nekim drugačijim boljim životnim vrednostima......
Ipak osim emotivnog vrlo bitan je i vaspitno obrazovni aspekt porodice... A on je podeljenen između porodice i države......Ljubav je ono što deca dobijaju u porodici ali i vaspitanje....velika uloga u vaspitanju je poverena i državi.....samo da li je država opravdala to poverenje.....Mislim da nije..... Roditelji su ti koji treba da postave neke granice, ko to uspešno uradi u mnogome olakša život dece.... Međutim ostaju obdaništa, škole, fakulteti.....Roditelji iz mnogih razloga ne mogu mnogo da utiču na proces obrazovanja svoje dece....to je prepušteno državi.....i eto problema.... I tako negde na mala vrata dolazimo i na titule.....ovih dana toliko spominjanje.....



A lipe ovih dana mirišu na Balkanu.....
 Divan je to miris.....dok ovo pišem kroz otvorena vrata terase dopire baš takav miris jedne stare lipe na Novom Beogradu....ova miriše punim mirisom.....I odavno nema ni moje trešnje ni kestena u dvorištu kuće na Voždovcu koju sve ređe posećujem...Ali svaki odlazak tamo me podseti na neke dane mog detinjstva i moje male porodice.....
Neka druga drveća rastu, rastu i neki novi klinci.....

Da ništa nije slučajno....vidim od jutros posebno na Twitteru neke crno bele slike iz vaše prošlosti...Biće ih ovih dana sigurno još....svuda....



Iskoristimo ovu energiju retrogradnog Merkura i razmislimo malo o porodici...
Svako o svojoj ali i generalno o porodici kao jednom od najvažnijih delova društva....
Tranziti ovih nekoliko meseci iza nas (neki još uvek) prosto nas iskušavaju na sve strane....Jedan od najjačih bio je Veliki kardinalni krst...Energija promene, pobune.....nemira!!! Energije zvezda nam nude da nešto zajednički promenimo i manjemo, ali i svako pojedinačno počevši od sebe.....Uran svojom energijom pobune traži od nas baš to da se POBUNIMO.....Pluton svojom energijom promene i trasformacije traži da nešto PROMENIMO.... Jupiter svojom energijom u sve je upleo priču o MORALU, OBRAZOVANJU, pravdi, poštenju, iskrenosti, istini.... i Mars svojom pokretačkom energijom da imamo SNAGE za sve to... Energija Ovna (Uran) je tu da krenemo odlučno ka budućnosti, energija Jarca (Pluton) je tu da utvrdimo položaj, status, tu je i energija uspeha, energija Raka (Jupiter) u sve ovo uvodi porodicu, dom, porodične odnose, prošlost i energija Vage (Mars) uvodi sve naše odnose, veze, porodične, emotivne, intimne, prijateljske, poslovne...
Svako je nosio svoj "krst" ovih dana....ali i svi zajedno nosimo jedan veliki krst koji na svoj način traži nešto od nas.....Prodrmao je on mnoge porodice ovih dana.....one jake su opstale i opstajaće....ali mi ipak nešto moramo da menjamo.... Najbolje bi bilo da svako krene od sebe.....jedna kap u okeanu života....i jedan krug....pa drugi...treći......


  Lipe cvatu 



Нема коментара:

Постави коментар