уторак, 1. август 2017.

Goodbye Beograde!....Hello, Samos...Pitagorino i Herino ostrvo....

Opet sam iznenadila samu sebe i ove godine, tako što sam u januaru znala gde ću biti u avgustu :)... Meni su putovanja u krvi...O tome sam pisala prošle godine kao i o tome "Da li se neko rađa kao putnik ili putnik postaje", "Zašto putujemo"....pa da se ne ponavljam:
http://zvezdanindnevnik.blogspot.rs/2016/08/gde-jos-niste-biligood-bye.html

Da, po drugi put još u Januaru sam znala gde ću letovati, najveći krivac :)) je Uran... Uran u Ovnu (inače Uran je vladar moje 5.kuće (godišnji odmor, uživanje, zabava, mesta za izlaske, kreativnost, rekreacija, srce....) koji je u opoziciji sa mojom 1.kućom....Put mora biti tamo gde još nisam bila...


Samos (sa Googla)
Ove godine sam izabrala Samos...U opciji su bili Patmos i Rodos...Rodos ipak neki drugi put, Patmos ću nadam se  posetiti u jednodnevnom izletu koji je u ponudi aranžmana...
I ove godine sam se pripremila :)))                    
Odabrala sam ostrvo gde su rođeni boginja Hera, Pitagora i Epikur... Božanstva,  duhovnost, filozofija....to su teme ovogodišnjeg odmora :)). 


Hera i Herin hram


Prema mitologiji na Samosu je rođena Grčka boginja Hera zaštitnica braka i udatih žena :-))). Kažu da je Zevs ugledao Heru baš na Samosu, zaljubio se u nju i oženio je....U njenu slavu podignut je i hram na ostrvu u mestu Heraion (ime dobio po boginji Heri)...
Pitagora je rođen na ovom ostrvu....i ako smo ja i matematika bili ponekad u zavadi, znam da je on bio i poznat i kao filozof... što mi više leži srcu :)). Malo je poznato da se Pitagora bavio i proučavanjem muzike....muzika kao lečenje duše, da je uveo metod autosugestije...Muzika i filozofija kao sredstva da se postigne mir u životu....
Epikur, filozof helenističko-rimskog razdoblja, rođen je na ostvu Samos.
Jupiter je u Vagi...Boginja Hera zaštitnica braka i udatih žena...ima tu nečeg zanimljivog :))) Saturn je u Strelcu....tema mog ovogodišnjeg letovanja je filozofija, bogovi i boginje, duhovnost...:))


Pitagora, Pitagorin spomenik i Epikur




"Ni u mladosti neka nitko ne oklijeva baviti se filozofijom, 
ni u starosti neka mu filozofija ne bude teretom. 
Ta nitko nije ni premlad ni prestar da se brine za zdravlje svoje duše."

"Onaj koji ne zna da se zadovolji sa malim, nikad se neće zadovoljiti ni sa čim."
"Ne zaboravi da je ono što sada imaš nekada bilo samo nešto čemu si se nadao."
(Epikur)



Flamingosi na Samosu

Ovaj aražman je od prošle godine dostupan na našem tržištu, pogledala sam slike i zaljubila se u to ostvo u Egejskom moru...Nije slučajno što ga zovu "cvetajući", "ostrvo jelki i čempresa"....poznat je i kao "Devičansko ostrvo". Kažu da je Samos osim prirodnih lepota poznat i po crvenoj keramici, pitagorinoj čaši umerenosti, divnim tepisima i ručno rađenim torbama...

Ako odemo daleko u istoriju, Samos je ratovao protiv Sparte na strani Atine. Ostrvo je tokom istorije pripadao EgiptuRimskom carstvu, kasnije Istočnom i naravno Osmanlijskom carstvu. Vraćen je Grčkoj 1912.  Naravno kao i na većini ostrva i ovde su italijani bili okupatori za vreme II svetskog rata, a nemci su bombardovali ostrvo 1943. Danas su italijani, nemci, englezi....turisti :)).
I opet istorija ali i neverovatna priroda su presudili u izboru...
Patmos: pogled, pećina Apokalipse i David B.

Posle Kosa ova je drugo Grčko ostrvo na koje idem a koje je tako blizu Turske i Male Azije. Samos je kanalom udaljen od Turske samo par kilometara, možda se odlučim i za izlet do Kušadasija :-)). Rekli su mi da je u ponudi izlet do ostrva Patmos....poznat po pećini Apokalipse, Jovanu Bogoslovu (knjiga otkrovenja)...Ja sam za to ostrvo prvi put se zainteresovala kada sam videla fotografiju ovog kreveta sa pogledom na more (gore na slici)....Kažu da su David Bowie, Richard Gere i Bono posetili ovo ostrvo :))....Eto i mene iskreno se nadam....

Pitagorio

Za boravak na ostrvu izabrala sam Pitagorio malo lučko mesto, samo 2.km udaljen od Eupalinos akvadukta...za koga kažu da je 8. svetsko čudo.
Mitologija kaže da je pored Herinog i Pitagorinog Samos bio i Posejdonov i Dionisov domBog mora i bog vina :-))).
Ako su Grčki bogovi voleli Samos, a direktnim čarter letom je moguće doći do takvog ostrva ja i nisam dugo razmišljala....:-))).
Izabrala sam maleni hotel u samom centru na obali u luci (na slici gore)....ovog puta nisam želela da pešačim kao na Kritu :)). Kažu da je bicikl jedno od glavnih prevoznih sredstava što mi odgovara...U luci se nalazi i spomenik filozofa i matematičara Pitagore...Gradić podignut na ruševinama starog grada, nesuđeni arheolog u meni već se raduje :)).



Šta treba videti na Samosu:

  • Pitagorin spomenik (Pitagorio)
  • Dvorac  Lykourgos Logothetis i crkva Hristovog preobraženja (Pitagorio)
  • Arheološki muzej (Pitagorio)
  • Ruševine Starog pozorišta (Pitagorio)
  • Manastir Panagia Spiliani - pećinska crkva sa ikonom Bogorodice (iznad Pitagoriona)
  • Tunel Eupalinus (koji se greškom ubraja u sedam svetskih čuda)
  • Antičko svetilište Heraion i Herin hram!!! Jedini preostao stub od 155 stubova
  • Vati - glavni grad Samosa (statua Lava u čast grčke nezavisnosti)
  • Kokkari, malo ribarsko mesto i plažu (ime:mali crni luk)
  • Karlovasi....plaža Potami, termalne vode i slapovi, kapela Preobraženje Gospodnje, plaže sa fokama, selo Kastania (kesteni)
  • Marathokampos... Pitagorina pećina
  • Kallitea...
  • Ostrvo Patmos (pećina Apokalipse, Manastir Sv.Jovana)
  • Kažu da su najpoznatija jela na Samosu:  bourekia (umotano domaće testo i ispunjeno mešavinom žute bundeve, luka, cimeta, šećera, feta sira i maslinovog ulja), boksadakia (teletina dinstana sa lukom, svežim paradajzom, nanom, biberom, šećerom i solju, a onda umotana u kriške prženog patlidžana), tourlou (sa krompirom, bundevom, patlidžanom, paradajzom, crnim i belim lukom i maslinovim uljem)... 

Kako sam ja neko ko je "izgubio" svoje more (Jadransko) i ko je obišao tu obalu od Ulcinja do Rovinja, sada već godinama krstarim Grčkom od skoro i Grčkim ostrvima...Bliski su mi grci...sa njima nikada nismo ratovali ali smo često ratovali protiv istih neprijatelja....Grci kada saznaju odakle dolazim uvek me sa osmehom dočekaju....Volim boju grčkog mora, grčke pesme, hranu....To su samo neki od razloga zbog čega volim da letujem u Grčkoj....
Samos je moje 9 Grčko ostrvo...:))).


Нема коментара:

Постави коментар